sobota, 10 stycznia 2015

Chleb drożdżowy gryczany- bezglutenowy




Składniki:

- 250 g mąki gryczanej 
- 50 g mielonego siemienia lnianego
-  paczka drożdży instant lub 1/4 kostki świeżych drożdży (ja wolę świeże)
- 30 g różnych ziarenek (siemię lniane, słonecznik, pestki dyni)
- pół łyżeczki cukru i soli
- ok 550 ml ciepłej wody (napisałam około, ponieważ ciasto może "zabrać" więcej)


Wykonanie:

Suche składniki wymieszać, dodać drożdże. Dolać ciepłą wodę i nadal porządnie wymieszać, aż ciasto nabierze konsystencji płynnego jogurtu (ma być na tyle płynne, aby "ściekało z łyżki"). Ciasto odstawić do ciepłego miejsca, przykryć miskę ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na 20 minut. Po tym czasie znów wymieszać i wlać do keksówki. Ponownie pozostawić na 20 minut do wyrośnięcia. Wstawić do nagrzanego do 170 'C piekarnika na około 50 minut.



Całość ok 1200 kcal

3 komentarze:

  1. Robiłam go , jest bardzo miękki i smaczny , teraz piekę podobny, tylko mąki gryczanej biorę jedną cześć i uzupełniam mieszankami mąk ryżowej, kukurydzianej...wówczas w smaku i zapachu nie jedzie tak gryką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ekstra, że Ci wyszedł :) ja też spróbuję mieszanki. A co do zapachu gryki, to mi bardziej zapach lnu przeszkadza ;)

      Usuń

Witaj. Co myślisz o tym przepisie?